Onze missie herformuleerden we met een groep collega's vanuit de verschillende afdelingen. Vooraf hadden we duidelijk gemaakt waaraan onze nieuwe missie moest voldoen: onze missie moest zeggen wie we zijn, wat we doen, voor wie we dat doen, wat dat voor hen opbrengt en wat onze waarden zijn. Met een strakke methodiek, actieve deelnemers, vaardige gespreksleiders en veel inspiratie vanuit onze visieteksten kwamen we tot een ontwerp voor onze nieuwe missie, dat werd voorgelegd aan verschillende overlegorganen. Daarop werden opmerkingen en suggesties meegenomen in een eindversie die goedgekeurd werd op het directiecomité en de raad van bestuur. Missie volbracht, met hulp en inbreng van begeleiders en bestuurders, verantwoordelijken en logistieke medewerkers, stafmedewerkers en administratieve medewerkers.
Directieteam
Sinds september 2019 bestaat het directieteam van Ter Loke uit twee sectordirecties, een algemeen directeur en twee dienstencoördinatoren. Die laatsten focussen zich op de beleidsmatige zorg voor de organisatie (coördinator faciliterende diensten) en de zorg voor de medewerker (coördinator personeel en ontwikkeling). Zij coördineren de betrokken diensten en doen beleidsvoorbereidend en -ondersteunend werk. Zo kunnen de sectordirecties zich focussen op de beleidsmatige zorg voor de cliënt, de kerntaak van onze organisatie. De algemeen directeur zorgt voor verbinding en coördinatie binnen de organisatie en vertegenwoordigt Ter Loke extern.
We merken dat deze structuur meer ruimte biedt aan de sectordirecties en de meerzijdige beleidsmatige insteek op een directiecomité ten goede komt.