Wanneer je begeleid wordt door CIG de Merode, zal de gezinsbegeleider je regelmatig vragen of je tevreden bent over de begeleiding. Je mening kan dan helpen om de begeleiding voor jezelf en ook voor anderen te verbeteren. Ben je ontevreden over de begeleiding van je gezin? Wil je erover praten met iemand of wil je graag een klacht indienen? Hier kun je lezen wat je zelf kunt doen.
Ben je ontevreden, spreek er dan best zo snel mogelijk over met de begeleider. Meestal vinden jullie dan samen wel een oplossing.
Komen jullie er samen niet uit, dan kun je contact opnemen met de afdelingsverantwoordelijke Diane Volders.
via mail
via telefoon 014/ 85 25 24
Diane zal binnen 10 werkdagen reageren. Zij doet een voorstel hoe er met de klacht wordt omgegaan (vb. een gesprek met de begeleider of de verantwoordelijke). De verantwoordelijke zal samen met jou tot een oplossing proberen te komen. Het kan zijn dat er geen passende oplossing gevonden wordt. Dan zal je ook een toelichting krijgen.
Vind je dat stap 2 onvoldoende antwoord/oplossing heeft gegeven op je klacht, dan kun je een schriftelijke klacht indienen bij de coördinator Renilde Van Doninck.
Hierbij kun je gebruikmaken van het klachtenformulier. De coördinator zal je schriftelijk antwoorden, uiterlijk een maand nadat deze de klacht ontvangen heeft. Ook zij zal samen met jou tot een oplossing proberen komen.
Renilde Van Doninck, Lichtaartsebaan 50,
2460 Kasterlee
via mail
via telefoon: 014/ 36 90 62
Ben je na deze drie stappen niet tevreden over het antwoord of richt je klacht zich tegen de directie van het CIG, dan kun je telefoneren of een mail sturen naar de directeur jeugd en gezinszorg Jeroen Stuyck.
Jeroen Stuyck,
Heilanders 11,
2350 Vosselaar
via mail
tel: 014/ 47 03 91
Het Opgroeipunt is een externe klachten- of ombudsdienst. Je kunt hen bereiken